Panele podłogowe

Podłogi drewniane

Drewno – polski towar eksportowy

Polska jest 10. największym producentem i 4. eksporterem mebli na świecie! Rocznie za granicę sprzedajemy wyroby z drewna o wartości ok. 45 miliardów, a to aż 10 procent ogólnego krajowego eksportu. Polska – choć od wieków już murowana – wciąż drewnem stoi i możemy być z tego dumni. Naprawdę warto kupować produkty z polskiego drewna – to modne, ekologiczne i rozsądne!

wood2Rynkowymi przebojami wśród naszych zagranicznych odbiorców oprócz mebli są także stolarka okienna i drzwiowa, jachty, papier i opakowania. W eksporcie stolarki otworowej wyprzedziliśmy nawet w ostatnim czasie dotychczasowego europejskiego lidera, Niemcy. Udział naszego kraju w całym eksporcie okien przekroczył 20 procent, a w samym 2015 roku sprzedaż zagraniczna tego produktu wzrosła o 12 procent.

Sektor leśno-drzewny wypracowuje w naszej gospodarce ok. 2 procent PKB. Daje pracę wielu ludziom, jest motorem inwestycji i rozwoju technologii o innowacyjnym charakterze. Licząc od pierwszych lat transformacji ustrojowej, przyciągnął on zagraniczny kapitał o wartości ponad 30 miliardów złotych.

Dlaczego warto więc kupować podłogi, meble czy drzwi wewnętrzne z polskiego drewna? Bo dzięki temu przyczyniamy się do rozwoju zarówno pojedynczych zakładów przemysłowych w naszym kraju, jak do rozwoju całej polskiej gospodarki. Im prężniej rozwijające się przedsiębiorstwa, tym większa ich świadomość ekologiczna i potrzeba pełnienia misji społeczno-przyrodniczych. Prywatne zakłady coraz częściej prowadzą szkółki leśne albo dofinansowują organizacje zajmujące się ochroną środowiska, w tym lasów.

9 na 10 podmiotów z branży to małe zakłady, często rodzinne, które zatrudniają poniżej 10 osób. Takie firmy kultywują wielopokoleniowe tradycje, nierzadko działają w gorzej rozwiniętych rejonach kraju. Na obszarach wiejskich ulokowanych jest aż ok. 60 procent wszystkich miejsc pracy w sektorze leśno-drzewnym! Wybór polskiego produktu jest więc wsparciem dla tych obszarów kraju i działaniem proekologicznym. Kiedy będziesz więc odwiedzał w przyszłości salon sprzedaży podłóg, mebli, okien i drzwi czy innych materiałów budowlano-wykończeniowych, zapytaj o miejsce produkcji interesujących cię towarów. To naprawdę ma znaczenie!

Leave A Comment